Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23.12.09, 03:46   #4
Kullanıcı Profili
Renklerin Dansı
S.Moderators
 
Renklerin Dansı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tualim.NetRenklerin Dansı
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
Standart { Ders 4 } Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları

{ Ders 4 } Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları


Basit Kıvrımlar






Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete dikkat edin.

Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol
kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz.



Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de sağa çekilmiş durumdadır... Soldaki diğer uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir. Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme, kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da
sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum.



Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir.



Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda gölgelendirilmiştir.



Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı için de kullanılmıştır. Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur.

Çeşitli Giysiler



Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir. Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır. Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir.



Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır.




Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz. Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler gibi.



Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak resminizi zenginleştirecektir.

Özel Giyim Tarzları



Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım. Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız, kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır. ( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız )



Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi)



Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu görebilirsiniz.

Burada alt vücut için iki örnek göreceksiniz. Sol taraftaki örnek bol torba gibi bir pantolon örneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan daha cok kıvrıma sahiptir ve bu örnekte ayak bileklerinde toplanma görülmektedir. Pantolonun dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna dikkat edin. Sağdaki örnek karakterinizin ne giydiğinin önemli olmadığını, figürün formuna önem vermeniz gerektiğini gösteren bir örnektir. Burada pantolon diğerine göre çok dardır. Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalça kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl bir araya geldiğine bakınız.
Renklerin Dansı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla